niedziela, 21 października 2012

PLACUSZKI Z SERKA RICOTTA


Uwielbiam placki z serkiem ricotta. Są bardzo delikatne, puszyste. Robi się, je bardzo szybko. Z dodatkiem syropu klonowego lub ulubionego dżemu. 
Ja użyłam domowej roboty dżemu z czerwonych porzeczek i posypałam cukrem pudrem. Słodycz i kwasek idealnie ze sobą współgrają. Polecam :)

Justyna


Składniki na ok.14 placków:
  • 250 g ricotty
  • 125 ml mleka
  • 2 jajka
  • 100 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
W misce wymieszać ricottę, mleko i żółtka. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą, mieszając łyżką. Na dobrze nagrzanej patelni teflonowej smażyć niewielkie złote placuszki (można dodać odrobinę oleju). Gotowe placki obficie posypać cukrem pudrem. Najlepiej smakują z kwaskowatym dżemem :).

12 komentarzy:

Majana pisze...

Mniam, smakowite są te placuszki:)

Capacitier pisze...

Jeśli nie zapomnę i będę miała pod ręką ricottę to z chęcią zrobię takie placuszki! ;)

whiness pisze...

Te placuszki są wspaniałe :) Niemal rozpływają się w ustach

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

Ale puszyste:)

slyvvia pisze...

Serowe placki lubię najbardziej. Czy to homogenizowany, czy twaróg czy ricotta. Niebo!

Taste of Living pisze...

wspaniałe placuszki, uwielbiam zarówno z ricottą jak i z mascarpone :)

kocie-smaki pisze...

pysznie, takie placuszki mogłabym jeść prawie codziennie :)

Ola pisze...

robiłam kiedyś, wyszły pyszne i delikatne ;)

Ash pisze...

O tak, ricotta hotcakes to zdecydowanie moje ulubione placuszki! A Tobie wyszły śliczne :)

Vanessa pisze...

So yummy.^^
Maybe follow each other???
My Blog

Anonimowy pisze...

Dziś ricotta na mnie nakrzyczała, że kończy się termin ważności, no to sobie posmażymy wieczorem

Patrycja Reszko pisze...

Bardzo lubię serowe placuszki!