czwartek, 13 września 2012

OREO BROWNIE

Co tu robić kiedy termometr wskazuje nam 13 stopni, na zewnątrz pada.... pomyśleć że dwa dni temu były 34 stopnie :). Pierwsza myśl upiec ciasto mocno czekoladowe, które poprawi humor niejednej marudzie :)
Ostatnio natknęłam się na program Lorraine Pascale "Baking made Easy", w którym to zrobiła Ciasto Czekoladowe z Ciasteczkami Oreo. 



Z racji cyklu na naszym blogu "Sklepowy szał", musiałam upiec to ciasto! Dziś w roli głównej ciastka Oreo. Przyznam szczerze, że kupiłam je po raz pierwszy :D. Są bardzo dobre, ale dla mnie troszkę zbyt słodkie. Jednak w cieście sprawiły się rewelacyjnie. 
Mocno czekoladowe, rozpływające się w ustach, delikatne Oreo Brownie. Polecam!








Składniki:
  • 165g roztopionego masła
  • 200g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka
  • 2 żółtka
  • 100g cukru trzcinowego
  • 65g cukru białego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao
  • 150g ciasteczek Oreo pokrojonych na kawałki

Wykonanie:
Czekoladę roztopić z masłem. Jajka, żółtka, oba rodzaje cukru ubijamy na puszysty krem. Do ubitego kremu dodajemy stopniowo schłodzoną masę czekoladowo-maślaną. Następnie dodajemy kakao, mąkę i ciasteczka oreo (kilka zostawiamy na posypanie wierzchu ciasta). Całość delikatne mieszamy.
Formę  kwadratową o wymiarach: 20cm x 20cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę czekoladową, posypać wierzch ciastkami oreo. Piec w 180 stopniach 20-25 minut. Ostudzić w formie i pokroić na kwadraty.



6 komentarzy:

Elficzna pisze...

Jakie pyszne ciasto z Oreooo o rety musi być niebiańskie !

Ebi pisze...

ostatnio robiłam bananowe brownie i coś czuję, że następne będzie oreo brownie :)

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

Wygląda świetnie!

Unknown pisze...

nie lubię oreo, ale to brownie wygląda rewelacyjnie i chętnie bym się skusiła na kawałek... lub dwa :D

Bernadeta pisze...

obledny! takie brownie tez chce...

StrawberryBraid pisze...

skorzystałam z tego przepisu na oreo brownie, ciasto wyszło wyśmienite! rzeczywiście jest naprawdę mocno czekoladowe, a oreo świetnie się z tym smakiem komponuje. polecam wszystkim ;)