wtorek, 27 grudnia 2011

MAKOWIEC Z BAKALIAMI



"Nie wyobrażam sobie świąt Bożego Narodzenia bez ciasta z makiem.... 
Więc na naszym stole świątecznym pojawił się makowiec z bakaliami. Jest bardzo dobry i delikatny. Z braku czasu użyłam gotowej masy makowej więc pominęłam w przepisie cukier i miód. Gorąco Polecam!"
Justin


Składniki na formę 20x30 cm:
  • 500 g suchego maku (dałam masę makową)
  • pół szklanki miodu (pominęłam)
  • 5 jajek, oddzielnie białka i żółtka
  • 3 jabłka, obrane i starte na tarce o dużych oczkach
  • 120 g miękkiego masła
  • ¾ szklanki cukru (pominęłam)
  • 3 łyżki likieru Amaretto
  • 10 łyżek zmielonych migdałów
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • po pół szklanki z każdego rodzaju bakalii: skórka pomarańczowa, rodzynki, śliwka suszona (posiekana), orzechy (posiekane)

Wykonanie:
Mak 12 godzin wcześniej sparzyć gorącą wodą i zostawić do namoczenia. Odsączyć z nadmiaru wody i zmielić dwukrotnie.
Masło zmiksować z cukrem na gładką masę, dodawać stopniowo po jednym żółtku, nadal miksując. Masę maślaną wymieszać z makiem, dodać miód, jabłka, amaretto, ekstrakt migdałowy, zmielone migdały, proszek do pieczenia, bakalie. Wymieszać. Pianę z białek ubić na sztywno, wmieszać do masy.
Piec w temperaturze 175ºC, przez 50 minut. Dowolnie udekorować.

Źródło: Makowiec

8 komentarzy:

Toczka pisze...

Hm, ja w sumie najbardziej z makowca lubię właśnie masę makową :] Dlatego strucle mi jakoś nie podchodzą, stanowczo za dużo ciasta. U mnie w domu zwykle robi się kruchy spód i na niego kładzie ogromną ilość maku, przy czym wersja bez spodu byłaby spełnieniem moich marzeń :D Piękny makowiec :]

Ale babka i robi to co lubi pisze...

Wygląda bardzo ładnie, smakuje też na pewno idealnie:))Bardzo podoba mi się czcionka która podpisałaś wypiek:) pozdrawiam

Karmel-itka pisze...

ach, wspaniały!
tyle w nim maku...

aga pisze...

bardzo lubie taki bakaliowy makowiec:)

Patrycja Reszko pisze...

Bardzo świateczny i bardzo apetyczny!

Nie-Typowe Wypieki pisze...

Kilka dni temu piekłam ten sam makowiec, z przepisu znalezionego w "Moich Wypiekach", Ty też tam go znalazłaś? Zamiast jabłek dodałam musu jabłkowego, a oto efekt: http://nietypowewypieki.blogspot.com/2011/12/moj-imieninowy-makowiec-z-bakaliami.html

Lovelykate pisze...

Za taką zwykłą roladą makową nie przepadam, ale taki makowiec z bakaliami zjadłabym baaardzo chętnie :)

Pozdrawiam:
www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

Kaś pisze...

piekłam go kiedyś, makowiec pełną gębą :)