środa, 21 września 2011

WAFLE Z MASĄ CZEKOLADOWO-BAKALIOWĄ


"Kiedyś częściej mama robiła wafle przekładane różnymi masami. Robi się je bardzo szybko, a co najważniejsze są pyszne! Jeśli macie ochotę na coś słodkiego, wafle przekładane masą czekoladowo-bakaliową są idealne dla Was :) 
Dosłownie kilka minut temu pokroiłam wafle na talerzyk i zostały tylko 2... :). Mój tata jest wielbicielem takich słodkości więc nie trzeba było go namawiać do spróbowania :):) Przepis pochodzi ze zbiorów mojej mamy. Polecam :)"

Justin

Składniki na masę:

    • 250 g masła
    • 500 g mleka w proszku
    • 1/2 szklanki wody
    • 1,5 szklanki cukru lub cukru pudru
    • 6 łyżek kakao
    • ok. 450 g herbatników 
    • garść orzechów i rodzynek
    Dodatkowo 4 andruty

    Wykonanie:
    Do rondelka wlać wodę i wrzuci masło, podgrzać aż masło się roztopi. Dodać cukier i kakao. Wymieszać całość. Odstawić masę do wystygnięcia. Herbatniki wrzucić do malaksera i zmielić na drobno (lub za pomocą tłuczka). Miksujemy herbatniki, masę kakaową i mleko w proszku. Na koniec dodać bakalie i wymieszać łyżką. Masę podzielić na 2 części. Każdą część masy rozsmarować na andrucie (jest dość gęsta) , przykryć drugim. Gotowe andruty najlepiej przyłożyć czymś ciężkim. Odstawić do zastygnięcia. Wafle kroimy na romby lub trójkąty.

    6 komentarzy:

    Unknown pisze...

    Super wyglądają te Twoje wafle. Bardzo lubię takie słodkości. Dawno nie robiłam wafli. Jeśli się skuszę, dzieci i mąż będą zachwyceni:-) Ja zresztą też mam ochotę i chyba pójdę za chwilkę do sklepu po wafle. Oby były na sklepowej półce;-)

    aga pisze...

    z checia sie poczestuje takim wafelkiem:) co za smakolyki:)

    Kaś pisze...

    w ogóle się nie dziwię, że tak szybko zniknęły :)

    Avelina pisze...

    Moja mama kiedyś też często robiła wafle z różnymi masami, dawno tego nie jadałam i chętnie skosztuję.

    asieja pisze...

    taka gruba warstwa masy! cudnie!

    judik1119 pisze...

    Uwielbiam przekładane wafle:) Takich jeszcze nie próbowałam ale wyglądają pysznie:)