niedziela, 18 września 2011

SERNIK Z NUTĄ CYNAMONOWĄ I DŻEMEM Z CZARNEJ PORZECZKI


"Dzisiaj mój pierwszy sernik po ponad 2 miesięcznej przerwie od pieczenia. W końcu mam dostęp do tego co najważniejsze w pieczeniu -dobry piekarnik:). Mam nadzieję siostrzyczko, że nie jest tak źle...:P 

Ja po spróbowaniu, nie mogłam się oprzeć i musiałam skonsumować jeszcze jeden kawałeczek. Sernik jest pyszny:)! Mogę więc uznać mój pierwszy wypiek na wyspach za udany:)

Dorothy
Składniki na ciasto:
  • 170 g miękkiego masła
  • 3 łyżki cukru Muscovado
  • 4 żółtka
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mąki
  • łyżeczka cynamonu
Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto włożyć na pół godziny do lodówki. Następnie wyjąć je z lodówki i rozłożyć równomiernie w foremce, wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia. Ponakłuwać widelcem. Piec w temperaturze 180 stopni przez 10 minut. Następnie wylać na to masę serową.

Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu półtłustego lub tłustego, niekwaśnego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 2 łyżki proszku budyniowego - waniliowego
  • pół kostki miękkiego masła (125 g)
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru (dałam trochę mniej)

Dodatkowo:
  • słoiczek dżemu z czarnej porzeczki – u nas 454g

Kruszonka:
  • 80 g masła
  • szklanka mąki
  • 2-3 łyżki cukru Muscovado
  • płaska łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki płatków owsianych

Masa serowa:
Całe jajka utrzeć z cukrem, dodać masło, mąkę i twaróg porcjami, dalej ucierając do uzyskania gładkiej masy. Piec 40 minut w 180 stopniach. Wierzch sernika podczas pieczenia najlepiej przykryć papierem lub folią aluminiową, aby się nie przypalał. Po 40 minutach pieczenia rozłożyć równomiernie dżem i posypać kruszonką.  

Kruszonka:
Mąkę wymieszać z cukrem, cynamonem i płatkami owsianymi, dodać masło i posiekać, aż masło zmieni się w małe grudki, tak aby postała kruszonka. Piec dalej 20 minut. Studzić powoli przy uchylonych drzwiczkach piekarnika. Najlepiej smakuje na drugi dzień. 

Smacznego!

9 komentarzy:

Dominika pisze...

Ale mam teraz wielką ochotę na sernik! Musi być super-pyszny :)
Pozdrawiam, Dominika
http://www.bardzoslodkie.blogspot.com

Gosia pisze...

o raju!! ile ja bym dala za kawaleczek takiego serniczka......bardzo pysznie wyglada :)

zauberi pisze...

przepysznie wygląda ten sernik, ślinka cieknie!

Podróż w głąb smaków życia... pisze...

Jest niesamowity! :-)

Eff pisze...

O proszę, jakie wspaniałe zestawienie smaków :) bardzo mi się podoba!

Justin pisze...

No siostra nareszcie jakiś wypiek po tylu miesiącach.... :P :).
Sernik wygląda superowo, szczególnie podoba mi się ta kruszonka :)

Avelina pisze...

Wygląda niesamowicie pysznie

Russkaya pisze...

Wygląda bajecznie!!! :D sięgnęłabym po kawałek, oj tak... :)

Patrycja Reszko pisze...

Gratuluję świetnego pomysłu!