środa, 17 sierpnia 2011

MAKARON KOKARDKI - FARFALLE


"Bardzo często kiedy mam jakieś zmartwienie lub jestem zdenerwowana, "uciekam" do kuchni. Tam zapominam o wszystkich zmartwieniach. Tak oto zrobiłam mój pierwszy makaron. 
Kiedy byłyśmy małe, mama bardzo często robiła domowy makaron, który najczęściej jedliśmy z rosołem. Zawsze nam bardzo smakował, jest dużo lepszy od tego kupionego w sklepie. 

Jestem bardzo zadowolona z efektu jaki uzyskałam. Co prawda moje kokardki nie są tak idealne jak te kupione w sklepie no, ale w końcu do makaron domowej roboty :)"

Składniki:
  • 300g mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • szczypta soli

Wykonanie:
    Wszystkie składniki na ciasto wyrabiamy ok. 15 minut, aż ciasto będzie elastyczne i delikatne. Gotowe ciasto zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy na 1h.
    Po tym czasie ciasto wałkujemy bardzo cieniutko.
    Radełkiem lub nożem kroimy ciasto na małe prostokąty. Aby zrobić kokardki palec wskazujący kładziemy na środek prostokąta, kciuk i palec środkowy kładziemy po bokach ciasta. Następnie ściskamy ciasto, wysuwając palec wskazujący.
    Gotowy makaron gotujemy we wrzącej wodzie.

    1 komentarz:

    COOLinarna Strefa pisze...

    Pieczywo już sama piekę, może najwyższy czas zacząć robić własny makaron! :) Kokardki śliczne.