piątek, 10 grudnia 2010

CRANBERRY NOEL - CIASTECZKA Z ŻURAWINĄ I ORZECHAMI

„Kiedy zobaczyłam te ciasteczka na blogu Usagi, stwierdziłam że muszę je upiec. Zachwyciły mnie swoim wyglądem – są bardzo jasne, a suszona żurawina dodaje im wspaniałego kontrastu. Ciasteczka robi się bardzo szybko i są proste w wykonaniu.

Obawiałam się, że nie zdążę zrobić im zdjęcia, gdyż domownicy zachwycali się nimi chwilę po wyjęciu z piekarnika. Na szczęście udało mi się kilka odłożyć.
Ciasteczka są maślane, kruche i słodziutkie. Pewnie upieczemy je z Justyną na święta."

Dorothy

Składniki (około 40 sztuk):

  • 175 g masła
  • 75 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 1 łyżka mleka
  • 250 g mąki
  • 30 g suszonej żurawiny
  • orzechy, migdały, pistacje opcjonalnie ( u mnie orzechy włoskie)

Przygotowanie:

Masło, cukier puder, sól i mleko utrzeć w misie na białą puszystą masę. Dodać pokrojoną na drobne kawałki żurawinę i pozostałe bakalie (jeśli używamy). Dosypać mąkę i dobrze wszystko wymieszać.

Z ciasta uformować kulę, zawinąć w folię i umieścić w zamrażalniku na ok. 20-30 minut lub w lodówce na 2 godziny. Następnie podsypując mąką, rozwałkować na grubość 5-7 mm i wycinać foremką wybrany kształt (u mnie gwiazdki i choinki)*.

Układać na blasze wyłożonej papierem (niezbyt blisko siebie) i piec ok. 10-12 minut w temp. 200°C na środkowej półce piekarnika. Wystudzić na kratce. Smacznego!
 

14 komentarzy:

Justin&Dorothy pisze...

Piękne jest to zdjęcie!! Wyglądają tak smakowicie szkoda że nie akurat teraz nie ma mnie w domku :( Musimy je koniecznie zrobić na święta!:)
Justin

Majana pisze...

Jakie cudowne ciasteczka! Pysznie wyglądają:))
Pozdrowienia:)

asieja pisze...

bardzo lubię wszelkie ciasteczka z dodatkiem suszonej żurawiny.

Amber pisze...

Z żurawiną każde są pyszne. A tu jeszcze tyle smakowitych składników.
Piekne gwiazdki!

aga pisze...

pieknie wygladaja z zurawina:) i jak apetycznie:)

Maggie pisze...

Piekne i bardzo swiateczne. Zupelnie sie nie dziwie, ze domownicy byli zachwyceni. A zurawine uwielbiam.

Patrycja Reszko pisze...

Przedudnie wyglądają. A o ciastkach z żurawiną myślę nieustanie... Pozdrawiam ciepło :)

Paula pisze...

żurawinowe ciastka to na święta fajny pomysł :)

flusso pisze...

Piękne, też się do nich przymierzam :)

Karmel-itka pisze...

żurawina w ciasteczkach, mniam!
na dodatek tak efektownie wygląda ;]

Anucha pisze...

Przepiękne te ciasteczka i nie wątpię, że przepysznie smakują:)

Anonimowy pisze...

Właśnie zajadam się pysznymi ciasteczkami,mają wspaniały maślany smak z dodatkiem żurawiny.Dziękuję za przepis i gorąco polecam,pieczenie ich to sama przyjemnośc:)
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.

Anonimowy pisze...

Ciastka są rewelacyjne!!! Robiłam je już 2 lata temu... bardzo szybko się robi a smakują fantastycznie!

Olka pisze...

Dzięki za przepis. Skorzystałam, sprawiając bliskim słodką przedświąteczną przyjemność! Chrupiące z nieocenioną żurawiną i orzechami.

Pozdrowienie!